T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Yurdumuzun %92′sinin deprem kuşağında olduğu, nüfusumuzun %95′inin deprem tehlikesi altında yaşadığı ve ayrıca büyük sanayi merkezlerinin %98′i ve barajlarımızın %93′ünün deprem bölgesinde bulunduğu bir gerçektir. Dünyanın en etkin deprem kuşaklarından birinin üzerinde bulunan ülkemiz ve ilimiz de, geçmişte birçok yıkıcı depremler yaşandığı gibi, gelecekte de meydana gelebilecek depremlerle büyük can ve mal kaybına uğrama riski her zaman mevcuttur. Bu nedenle Afet öncesi hazırlık ve risk azaltma projelerine daha fazla önem vererek, kriz yönetiminden risk yönetimine geçiş çalışmalarını hızlandırdık. Artık “deprem olursa ne yapmalı” dan çok “deprem olmadan ne yapmalı” bilinci ile hareket ediyor ve bu yönde projeler geliştiriyoruz. Bu bilinçle, “yara sarmak değil, yara almamak” ilkesi ile afet öncesi risk azaltma çalışmalarına ağırlık verecek politikalar üzerinde çalışıyoruz. İlimizi ”afet anında sıfırıncı dakikaya hazırlama” çalışmalarımız kapsamında, tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızın katılım ve desteği ile Türkiye Afet Müdahale Planı’nı (TAMP) hazırladık. Afet öncesi, sırası ve sonrasında olmak üzere yapılacak çalışmaları hızlandırdık. Ne zaman ve nasıl meydana geleceği belli olmayan afetlere yönelik her yıl hazırlanan İl Afet Müdahale Planları güncellenerek üzerinde düzenlemeler yapılmaktadır. Hazırlanan bu planlar, afet anında bir yol haritası vazifesi görmektedir. İl Afet Müdahale Planında 26 çalışma grubumuz var. Bu gruplardan sorumlu kurumlarımız var, aynı zamanda bu kurumların destekleyici paydaşları da mevcut. Her kurumun sorumluluğunda bulunan faaliyetlerle ilgili neler yapacağı İl Afet Müdahale Planın da belirlenmiştir.
İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP), ilin afet selliğini ve afetlerin olası etkilerini ortaya koyan ve bu etkileri en aza indirebilmek için afetler olmadan yapılacak çalışmaları eylemler biçiminde gösteren, sorumluları tanımlayan bir plandır. İllerdeki kurum/kuruluş ve diğer ilgili tüm paydaşlarla üretilmesi gereken bir yol haritasıdır. Herhangi bir kurum ve kuruluşun değil, tüm ilin sahiplenmesi gereken bir plandır. İRAP sadece bir kez hazırlanarak rapor haline getirilecek bir belge değildir. İller birbirlerinden farklı dinamiklere ve afet risklerine sahip olduklarından her il kendisine ait öncelikli tehlikeleri, riskleri ve risk azaltma eylemlerini o ildeki tüm paydaşlarla ortaya koyacağı bir plandır.
AFAD Başkanlığımızca 2021 yılının ‘Türkiye Afet Eğitim Yılı’ olarak ilan edilmiştir. Bilindiği gibi nüfusun çoğunluğu şehirlerde yaşamakta, bu durum bazı riskleri de beraberinde getirmektedir. Afetleri ortadan kaldıramayız, ancak riskleri azaltarak olayların afete dönüşmesini önleyebiliriz. Deprem Haftası nedeniyle vatandaşlarımızın afet öncesinde, afet sırasında ve afet sonrasında yapılması ve uyulması gereken kurallar hakkında bilgilendirilmesi afetlerden kaynaklanan can ve mal kayıplarının en aza indirilmesini sağlayacaktır. Bu kapsamda toplumun her kesimini kapsayacak şekilde eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları yürütülmektedir. Afetlere hazırlık alanında faaliyetlerimizi yaygınlaştırabilmek ve halkımızın her bir ferdine ulaşabilmek için tüm kurum ve kuruluşlarımıza büyük görev ve sorumluluklar düşmektedir. Bu çerçevede; 1-7 Mart Deprem Haftası dolayısı ile özellikle medyamızın yapılacak etkinliklere öncelik vererek toplumumuzda farkındalık oluşturulması büyük bir önem taşımaktadır. Kırşehir İl AFAD Müdürlüğü olarak yürüttüğümüz hazırlık çalışmalarında, halkımızın da yanımızda yer alması ve Deprem Haftası vesilesiyle düzenlenen etkinliklere katılarak destek olması, afetlere dirençli toplum oluşturma misyonumuzda kilit rol oynayacaktır.
1-7 Mart Deprem Haftası olması vesilesiyle bugüne kadar yürüttükleri ulusal ve uluslararası çalışmalarda ülkemizi başarıyla temsil eden AFAD çalışanlarının ve tüm halkımızın 1-7 Mart Deprem Haftasını samimi duygularımla kutlar, Afetsiz günler dilerim.
Metin ALPASLAN İl Afet ve Acil Durum Müdürü
|
© 2024 Kırşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü